Tourn statistik

onsdag 2 augusti 2017

Tips för att skydda fingrarna när man limmar med limpistol

Kanske finns fler än jag som brukar bränna fingrarna när de limmar med limpistolen. Jag tyckte det borde finnas skydd att sätta på fingrarna. Snubblade över dessa när jag höll på att leta efter microbeads. Det är små silikonhattar som är tänkt att använda för att ta bort nagellack. Jag förstod inte visen med dem, men tänkte att silikon isolerar mot värme så de borde kunna fungera som fingerskydd vid limning. Sagt och gjort jag beställde en sats med 5st för att testa. De fungerar utmärkt. Har filmat när jag limmar på dem. Om man har mycket lim och direkt på så som i videon, så går värmen igenom efter ett tag, men så gör man ju inte annat än för att testa dem. Kvaliten på videon är inte den bästa. Det är inte lätt att filma med mobilen samtidigt som man skall limma på ett finger. Hade behövt tre händer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar